Retourneren


Ik wil iets retour sturen. Hoe ga ik te werk?

STAP 1. AANMELDEN

Meld bij onze klantenservice welk(e) artikel(en) u retour wilt sturen. Vermeld hierbij uw ordernummer a.u.b. Doe dit bij voorkeur per email naar klantenservice@5cc.nl

U bent niet verplicht om een reden aan te geven van retourneren. Wij vernemen dit echter wel graag en helpen u graag aan een eventueel alternatief. Mocht u hierbij hulp willen, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Dat kan ook telefonisch op 0416 - 532 417 (bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 uur).

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

STAP 2. RETOUR STUREN / OPHALEN

U stuurt de artikelen retour naar:

5-CC B.V.

Afdeling retouren

Schutweg 3

5145 NP Waalwijk

Ben ik kosten verschuldigd als ik iets retour stuur?

Ja, de kosten voor het retour sturen van artikelen zijn voor uzelf (geldig voor bestellingen vanaf 8 mei 2019). Let er a.u.b. op dat ook het risico van het retour sturen voor u zijn. Wij adviseren derhalve om een pakket zeer goed verpakt en aangetekend te versturen via PostNL. Dit kan echter ook via andere vervoerders.


Mag ik mijn bestelling altijd retour sturen?

U heeft het recht uw bestelling binnen 14 dagen retour aan te melden na ontvangst van de (laatste) zending van uw bestelling. Vervolgens heeft u nog eens 14 dagen de tijd om een zending te retourneren.

U ontvangt het volledige aankoopbedrag van de goederen binnen 14 dagen na uw melding van ontbinding retour, inclusief de eventueel betaalde verzendkosten van de heenzending. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen behouden wij ons het recht voor om de waardevermindering in te houden op de terugbetaling van het aankoopbedrag.

Bestellingen die buiten de 14-daagse periode als retour worden aangemeld, komen niet meer voor retour in aanmerking.

Houdt u bij het retourzenden altijd rekening met het onderstaande:

Het product mag niet gebruikt worden. Houdt u hierbij rekening met de vuistregel: u mag het product beoordelen / gebruiken zoals dat in een fysieke winkel ook mogelijk is. Voorbeelden:

- U mag een nieuwe broek passen in de winkel, maar niet dragen en vies terugbrengen naar de winkel.

- U mag een luchtbevochtiger bekijken, maar niet in gebruik nemen.

- U mag een pan bekijken, maar niet mee koken of bakken.

- U mag een thermoskan bekijken, maar niet uitproberen of hij fijn schenkt of warm blijft.

Let op: Mocht er door gebruik schade zijn ontstaan aan het product, in welke vorm dan ook, dan behouden wij het recht voor om hiervoor een waardevermindering in rekening te brengen die zal worden verrekend met de terugbetaling van het aankoopbedrag.

Indien redelijkerwijs mogelijk, ontvangen wij het produkt / de produkten graag in ongeschonden en ongebruikte staat en in originele verpakking retour. Gebruik een stevige omdoos om de zending retour te sturen, eventueel aangevuld met opvulmateriaal. Hiermee verkleint u de kans op beschadiging. Bij voorkeur stuurt u terug in de door ons aangeleverde verpakking.

Wij adviseren u (een kopie van) het aankoopbewijs cq. factuur mee te sturen met de zending.

Naar welk adres moet ik retourneren?

Retourneren kan naar volgend adres:

5-CC BV

Afdeling retouren

Schutweg 3

5145 NP Waalwijk

Hoe wordt mijn retour behandeld?

Wij streven erna om retourzendingen zo spoedig mogelijk af te handelen, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. We bevestigen de retourontvangst en terugbetaling per email. Terugbetaling vindt plaats met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke bestelling is betaald.

Wat moet ik doen als de bestelling niet compleet is of beschadigd?

Wanneer u bestelling niet compleet is t.o.v. de bijgevoegde factuur / pakbon of wanneer er sprake is van beschadiging, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wij zullen u dan adviseren wat te doen en u helpen het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Neem contact op per e-mail naar klantenservice@5cc.nl of telefonisch op 0416-532417.